Niedomiar.

Sentymentalna jestem. Trochę.

Gromadzę cierpliwie i bez przerwy, gromadzę wszystko. Przedmioty, myśli, informacje zasłyszane. Miejsca, ludzi, emocje, plany podboju świata. Teorie. Marzenia. Mam wokół siebie całe zbiory bzdur w praktyce i w teorii niepotrzebnych do niczego.

Upycham po kątach wszelkie niepotrzebności, gorzkie od tandety, lepkie od kiczu, ciężkie od pustości. Upycham je tak, żeby nie zginęły, a one giną na złość i zwykle nie jest mi przykro nawet na chwilę. Nie przywiązuję się do niech wcale. Po prostu są. Po prostu mają być.

Zbieram ciekawostki i później udaję mądrą, i później opowiadam o nich godzinami, godzinami, a wy nie słuchacie. Pytacie czy mi się chce to wszystko czytać i pamiętać i wiedzieć. A ja nie rozumiem, choć bardzo się staram, nie rozumiem jak można nie być świata ani troszeczkę ciekawym. Ja pożeram go tyle, że aż mnie z przejedzenia boli mózg.

Gromadzę w głowie problemy świata, a potem czuję się od nich ciężka. Szukam rozwiązań i sama się gubię, zapętlam kolejne myśli, zapętlam, zapętlam i w końcu wychodzi z tego nic. A potem próbuję zapomnieć, bo pamiętać nie mam siły.

Kolekcjonuję ludzi, w szczególności zwykłych, w szczególności obcych, przyglądam im się dyskretnie, a potem myślę, potem doszywam historie. Zbieram z ulicy opowieści istniejące wcale lub być może, opowieści o perwersyjnych zakonnicach, o mężczyźnie, który ma sekret, chociaż nie wiem jaki, o starszym panu, co jeździł z kabaretem, ale im się krok przed sukcesem nie udało. Dużo tego. Bo to zawsze magiczne.

Nie przywiązuję się do stylów ani szablonów, nie przywiązuję się do komplementarności. Lubię rzeczy sprzeczne. Ironiczne. Brzydkie. Niewpisane w porządek świata. Lubię chaos naturalny, chaos niewymuszony.

Pozbądź się.
Wyrzuć.
Oczyść swoją przestrzeń
Zapomnij.

Minimalizm. Minimalizm. Minimalizm.
Dajcie wy mi wszyscy święty spokój.

Skomentuj

